Direktlänk till inlägg 30 januari 2018

Det här med reperationkostnader för bilen

Av Gunilla Pettersson - 30 januari 2018 15:45

Det här med reperationkostnader för bilen är ju en historia för sig och det är ingen billig historia tyvärr. Nu är det ju så att jag kanske köpte fel bil från början men jag kan ju inte så mycket om bilar och jag antar att jag blev blåst. Men hur som helst så har jag köpt en bil som visserligen var relativt billig men väldigt gammal och det värsta är att jag har betalat mer i reparationskostnader än vad jag köpte bilen för och det är ju ganska illa om man frågar mig och det tror jag nog att de allra flesta håller med om. Speciellt bilkunniga måste ju tycka att jag är väldigt puckad.


Jag köpte bilen precis lagom till att det var dags att byta kamrem på bilen såklart. Läser man om kamremsbyte Volvo V70 så ser man att det är dags att byta kamrem när bilen är så pass gammal som den var när jag köpte den så det var bara att åka raka vägen till bilverkstaden i princip.


Ingen rolig historia med andra ord men här är information om när det är dags att byta kamrem på olika typer av bilar så att du kan slippa göra samma misstag som jag


Peugeot 307 kamremsbyte

Byta kamrem Volvo V50

Byta kamrem Skoda Octavia Intervall - Kamremsbyte


Om man köper en begagnad bil så är det smart att fråga när man bytte kamrem senast så att man vet om det är dags eller inte. Men jag tvivlar på att någon gör ett kamremsbyte precis innan man säljer bilen, det skulle inte jag göra i alla fall



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Pettersson - 14 januari 2018 16:00

En mycket vanlig fråga är hur mycket det kostar att byta kamrem på bilen och det är inte så lätt att svara på det eftersom man då först måste veta vilken bil det är frågan om för det är ju nämligen så att alla bilar är olika. Jag kan bara tala för mi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards